Pokud jsme se nedomluvili na práci našeho copywrittera, který vám texty pro váš nový web připraví, je to na vás. Znamená to, že od vás očekáváme texty pro každou stránku webu nebo alespoň co nejpřehledněji sepsané textové podklady, které popisují vaši činnost a produkt, který budeme na webu prezentovat. Tyto texty my následně upravíme do podoby, která na webu bude vypadat dobře a bude co nejlépe čitelná a srozumitelná.
Strukturu webu navrhujeme spolu s vámi, ale určitě nám pomůže dělení vašeho zaměření. Ne vždy váš obor známe dostatečně natolik, abychom strukturu sami vytvořili. Pro to, aby struktura webu vypadala co nejlépe a co nejpřehledněji i pro návštěvníky webu je potřeba, abyste se nad ní zamysleli a alespoň v bodech nám navrhli co by na vašem novém webu mělo být zmíněno. Někdy i inspirace vaším starým webem nebo webem konkurence může být dostatečným vodítkem k tomu, abychom novou strukturu správně navrhli.
- Hlavní stránka
- Produktová stránka
- O nás
- Servis
- Kontakty
Vaši činnost provází buď produkty nebo jedinečné aktivity, které máte nějakým způsobem zaznamenány. A právě tyto záznamy my potřebujeme pro jejich vložení do nového webu. Některé fotografie jsou nejlepší autentické (například historie firmy a změny vzhledu budovy po obdobích nebo fotografie obchodních zástupců, jednatelů a ostatních kolegů). Tyto fotografie použijeme do stránek o firmě nebo do kontaktů, případně do blogových článků. Některé fotografie, ale nemusí být úplně autentické a postačí nám informace k tomu, abychom si je zakoupili na databankce za předem domluvenou cenu. V praxi platí, že lépe poslouží neautentická, ale kvalitní a tématicky správná fotografie než li nekvalitní autentická fotografie za každou cenu. Někdy není špatné pozvat si na firmu profesionálního fotografova a nejenom pro účely webu nechat nafotit jak vás, tak váš produkt, ale i prostředí, ve kterém vzniká.
Další kapitolou jsou grafické podklady, které si sebou z minulosti nesete. Hlavně jde o loga, logo manuály nebo korporátní identity. Čím více nám toho dodáte v grafických datech, tím bude Váš web profesionálnější a využijeme již vytvořené materiály tak, abyste se prezentovali stejně jak na webu, tak automobilech, tričkách, letácích. I leták pro nás může být materiál, který nám pomůže k tomu, abychom sladili barevnost vaší prezentace v online světě. Ideální je pro nás vždy dostat data v tiskové nebo editovatelné podobě (křivkách). Z těch si beze ztráty umíme "vytáhnout" vše co budeme potřebovat.
Fotografie a obrázky:
JPG, JPEG, PNG, TIFF
Grafická data, loga, letáky, apod.:
PDF, AI, PSD, SVG
V dnešní době internetu již není potřeba se setkat, proto, abychom si data předali. Využijte proto prosím široké možnosti, jak nám data správně doručit.
Někdy je potřeba velké množství dat pro "přepravu" dostat do jednoho souboru, který zároveň zmenší jejich velikost. K tomuto účelu slouží programy pro komprimaci. Je jich celá řada, my doporučujeme komprimovat do formátu ZIP nebo 7ZIP. Program si stáhnete zde: 7-zip.
K samotnému zaslání dat můžete použít tyto online služby:
Katalog již před samotným vývojem musí mít pevně definovanou strukturu, která se sice dá v budoucnu měnit, ale čím lépe strukturu připravíme na začátku, tím lépe se bude s katalogem pracovat. Jako příklad použiji katalog pro půjčovnu nářadí.
Katalog slouží k zobrazení nářadí a doplňků v půjčovně nářadí.
Základní třídění nářadí (kategorie):
- Bourací technika
- Elektrocentrály
- Hutnící technika
- Odvlhčovače
- Řezací technika
- Topidla
- Vrtací technika
- Příslušenství k vrtacím kladivům
- Zahradní technika
- Ostatní zařízení
Parametry produktu slouží k identifikaci jednotlivých vlastností, které produkty mají. Tyto vlastnosti můžou být specifické pro jeden druh produktu nebo také univerzální pro všechny. Pro jednoduchost zde uvádíme společné parametry pro všechny kategorie produktů. A jednotlivá specifika daného nářadí jsme vyřešili poznámkou u každého produktu.
Parametry produktu pro filtraci můžou být shodné s parametry pro administraci a zobrazení, dokonce je to více než žádoucí, aby administrátor katalogu nemusel zadávat zvlášť parametr pro zobrazení a zvlášť pro filtraci. V tomto bodě je důležité už na začátku přemýšlet i nad výslovností parametru, který se bude zobrazovat pro filtraci. Například všechny parametry, které se budou filtrovat by měly být v jednotném nebo množném čísle, aby se nestalo, že jeden parametr se pro filtraci bude zobrazovat v jednotném čísle a druhý v množném. Příznakem (F) jsme si označili parametr, který bude užíván také pro filtraci.
Parametry produktu:
- Název
- (F) Novinka
- (F) Kategorie
- Náhledový obrázek
- Galerie
- Popis produktu
- (F) Cena zápůjčky / den
- (F) Cena zapůjčení / více než 3 dny
- Kauce
- Technické parametry produktu
Produkty můžeme zobrazit buď bez filtru pouze s bez dělení nebo dělení dle kategorií. Další variantou je zobrazení se sofistikovanějším filtrem, díky kterému si může klient zvolit, které produkty chce zobrazit na základě volby jejich parametrů.
Součástí výpisu produktů ať už s filtrem nebo bez něj jsou zobrazené informace v tomto výpisu, v tomto případě jsou to tyto:
- Název
- Náhledový obrázek
- Kategorie
- Novinka (zobrazujeme štítek, pokud je tento parametr zvolen v administraci)
Tato stránka zobrazí všechny dostupné zadané a vybrané parametry z administrace v předem připravené vzhledové šabloně. Tato šablona může být specifická pro každou kategorii produktu, ale převážně bývá univerzální pro všechny produkty.
V našem případě budeme zobrazovat produkt následovně:
Vlevo
- Název
- Kategorie
- Novinka (zobrazujeme štítek, pokud je tento parametr zvolen v administraci)
- Náhledový obrázek
Vpravo
(Záložky)
- Popis produktu
- Technické parametry produktu
(Záložky 2)
- Cena zápůjčky / den
- Cena zapůjčení / více než 3 dny
- Kauce
Pod Vlevo a Vpravo
- galerie
- CTA (call to action) prvek s tlačítkem a telefonem vybízející k pronájmu nebo kontaktování pronajímatele
Pod CTA
- další technika k zapůjčení ve stejné kategorii (výpis produktů bez filtrace)
Pokud je to žádoucí a nejde pouze o informativní katalog bez možnosti kontaktování prodejce, je detailní stránka produktu doplněna nějakým CTA (call to action) prvkem. Tyto prvky mají za účel "vyprovokovat" návštěvníka webu k nějaké aktivitě. V našem případě je to "vyprovokovat" k rezervaci přes tlačítko, formulář nebo telefonní číslo, které v tomto CTA prvku může být umístěno. Účelem webů není jenom zobrazení informací, ale vždy by to měl být nějaký výsledek, ideálně nějak i měřitelný. Weby a jejich katalogy tu nejsou jenom proto, aby byly, ale proto, aby prodávaly, dostali návštěvníka do fáze kdy vás kontaktuje.
E-shop je dle jeho složitosti a také dle použité technologie pro jeho vývoj buď implementován jako modul Woocommerce pro Wordpress nebo je vyvíjen na míru spolu s webovými stránkami. E-shop již před samotným vývojem musí mít pevně definovanou strukturu, která se sice dá v budoucnu měnit, ale čím lépe strukturu připravíme na začátku, tím lépe, rychleji a jasněni bude e-shop vyvíjen. Jako příklad uvádíme e-shop pro vinaře.
E-shop slouží k prodeji vína a doplňkových produktů k vínu.
Pro tento e-shop je specifický prodej vína pouze v násobcích 6-ti kusů, kvůli balení do kartonů. Vlze definovat různé vína do jednoho kartony, ale výsledný součet pro uzavření objednávky musí být u vína vždy v násobcích 6-ti. Ostatní produkty lze nakupovat i jednotlivě.
Základní třídění produktů (kategorie):
- Víno ( prodej pouze v násobcích 6-ti )
- Ostatní produkty
Legislativa v ČR jasně definuje pravidla, za kterých můžete provozovat prodej a e-shopy nejsou vyjímkou. Proto je potřeba zpracovat a dodat nám tyto podklady:
- zásady ochrany osobních údajů
- obchodní podmínky
- vaše přesné fakturační údaje
- informaci zda jste nebo nejste plátce DPH
3) Parametry produktu pro administraci, zobrazení a filtraci
Parametry produktu slouží k identifikaci jednotlivých vlastností, které produkty mají. Tyto vlastnosti můžou být specifické pro jeden druh produktu nebo také univerzální pro všechny.
Parametry produktu pro filtraci můžou být shodné s parametry pro administraci a zobrazení, dokonce je to více než žádoucí, aby administrátor katalogu nemusel zadávat zvlášť parametr pro zobrazení a zvlášť pro filtraci. V tomto bodě je důležité už na začátku přemýšlet i nad výslovností parametru, který se bude zobrazovat pro filtraci. Například všechny parametry, které se budou filtrovat by měly být v jednotném nebo množném čísle, aby se nestalo, že jeden parametr se pro filtraci bude zobrazovat v jednotném čísle a druhý v množném. Příznakem (F) jsme si označili parametr, který bude užíván také pro filtraci.
Parametry produktu:
Kategorie "Ostatní produkty"
- Název
- Popis produktu
- Cena
Kategorie "Víno"
- (F) Název
- Popis produktu
- (F) Barva
- (F) Odrůda
- (F) Přívlastek
- (F) Ročník
- Zbytkový cukr (textově uvedeno - suché, atd....)
- Alkohol (%)
- Zbytkový cukr (hodnota g/l)
- Obsah kyselin (hodnora g/l)
- Vinařská oblast
- Vinařská podoblast
- Obec
- Cena
- Trať
- Šarže
Je třeba definovat formu, jakou budou jednotlivé objednávky hrazeny, nabízí se tyto možnosti.