Co potřebujeme dodat?

Pro každou práci potřebujeme podklady,
bez nich to zkrátka moc dobře nejde.

Připravili jsme si pro vás jednoduché instrukce k dodání podkladů pro naši práci.
Webové stránky
Katalog do webových stránek
E-shop do webových stránek

Osnova

  1. Texty
  2. Struktura webu
  3. Obrázky a grafické podklady
  4. Jak k nám data dopravit

 

1) Texty

Pokud jsme se nedomluvili na práci našeho copywrittera, který vám texty pro váš nový web připraví, je to na vás. Znamená to, že od vás očekáváme texty pro každou stránku webu nebo alespoň co nejpřehledněji sepsané textové podklady, které popisují vaši činnost a produkt, který budeme na webu prezentovat. Tyto texty my následně upravíme do podoby, která na webu bude vypadat dobře a bude co nejlépe čitelná a srozumitelná.

 

2) Struktura webu

Strukturu webu navrhujeme spolu s vámi, ale určitě nám pomůže dělení vašeho zaměření. Ne vždy váš obor známe dostatečně natolik, abychom strukturu sami vytvořili. Pro to, aby struktura webu vypadala co nejlépe a co nejpřehledněji i pro návštěvníky webu je potřeba, abyste se nad ní zamysleli a alespoň v bodech nám navrhli co by na vašem novém webu mělo být zmíněno. Někdy i inspirace vašim starým webem nebo webem konkurence může být dostatečným vodítkem k tomu, abychom novou strukturu správně navrhli. 

Příklad jednoduché struktury webu:

- Hlavní stránka
- Produktová stránka
- O nás
- Servis
- Kontakty

 

3) Obrázky a grafické podklady

Vaši činnost provází buď produkty nebo jedinečné aktivity, které máte nějakým způsobem zaznamenány. A právě tyto záznamy my potřebujeme pro jejich vložení do nového webu. Některé fotografie jsou nejlepší autentické (například historie firmy a změny vzhledu budovy po obdobích nebo fotografie obchodních zástupců, jednatelů a ostatních kolegů). Tyto fotografie použijeme do stránek o firmě nebo do kontaktů, případně do blogových článků. Některé fotografie, ale nemusí být úplně autentické a postačí nám informace k tomu, abychom si je zakoupili na databankce za předem domluvenou cenu. V praxi platí, že lépe poslouží neautentická, ale kvalitní a tématicky správná fotografie než li nekvalitní autentická fotografie za každou cenu. Někdy není špatné pozvat si na firmu profesionálního fotografova a nejenom pro účely webu nechat nafotit jak vás, tak váš produkt, ale i prostředí, ve kterém vzniká.

Další kapitolou jsou grafické podklady, které si sebou z minulosti nesete. Hlavně jde o loga, logo manuály nebo korporátní identity. Čím více nám toho dodáte v grafických datech, tím bude Váš web profesionálnější a využijeme již vytvořené materiály tak, abyste se prezentovali stejně jak na webu, tak automobilech, tričkách, letácích. I leták pro nás může být materiál, který nám pomůže k tomu, abychom sladili barevnost vaší prezentace v online světě. Ideální je pro nás vždy dostat data v tiskové nebo editovatelné podobě (křivkách). Z těch si beze ztráty umíme "vytáhnout" vše co budeme potřebovat.

Formáty, ve kterých jsou data většinou grafikem uloženy:

Fotografie a obrázky:
JPG, JPEG, PNG, TIFF

Grafická data, loga, letáky, apod.:
PDF, AI, PSD, SVG

 

4) Jak k nám data dopravit

V dnešní době internetu již není potřeba se setkat, proto, abychom si data předali. Využijte proto prosím široké možnosti, jak nám data správně doručit.

Komprimace

Někdy je potřeba velké množství dat pro "přepravu" dostat do jednoho souboru, který zároveň zmenší jejich velikost. K tomuto účelu slouží programy pro komprimaci. Je jich celá řada, my doporučujeme komprimovat do formátu ZIP nebo 7ZIP. Program si stáhnete zde: 7-zip.

K samotnému zaslání dat můžete použít tyto online služby:

http://leteckaposta.cz/

https://ulozto.cz/

https://webshare.cz/

https://wetransfer.com/

https://www.myairbridge.com/en/

Osnova

  1. Struktura katalogu
  2. Parametry produktu pro administraci, zobrazení a filtraci
  3. Zobrazení a filtrace ve výpisu produktů
  4. Detailní stránka produktu
  5. Akce navazující na detailní stránku produktu

 

1) Struktura katalogu

Katalog již před samotným vývojem musí mít pevně definovanou strukturu, která se sice dá v budoucnu měnit, ale čím lépe strukturu připravíme na začátku, tím lépe se bude s katalogem pracovat. Jako příklad použiji katalog pro půjčovnu nářadí.

Katalog slouží k zobrazení nářadí a doplňků v půjčovně nářadí.

Základní třídění nářadí (kategorie):
- Bourací technika
- Elektrocentrály
- Hutnící technika
- Odvlhčovače
- Řezací technika
- Topidla
- Vrtací technika
- Příslušenství k vrtacím kladivům
- Zahradní technika
- Ostatní zařízení

2) Parametry produktu pro administraci, zobrazení a filtraci

Parametry produktu slouží k identifikaci jednotlivých vlastností, které produkty mají. Tyto vlastnosti můžou být specifické pro jeden druh produktu nebo také univerzální pro všechny. Pro jednoduchost zde uvádíme společné parametry pro všechny kategorie produktů. A jednotlivá specifika daného nářadí jsme vyřešili poznámkou u každého produktu.

Parametry produktu pro filtraci můžou být shodné s parametry pro administraci a zobrazení, dokonce je to více než žádoucí, aby administrátor katalogu nemusel zadávat zvlášť parametr pro zobrazení a zvlášť pro filtraci. V tomto bodě je důležité už na začátku přemýšlet i nad výslovností parametru, který se bude zobrazovat pro filtraci. Například všechny parametry, které se budou filtrovat by měly být v jednotném nebo množném čísle, aby se nestalo, že jeden parametr se pro filtraci bude zobrazovat v jednotném čísle a druhý v množném. Příznakem (F) jsme si označili parametr, který bude užíván také pro filtraci.

Parametry produktu:

- Název
- (F) Novinka
- (F) Kategorie
- Náhledový obrázek
- Galerie
- Popis produktu
- (F) Cena zápůjčky / den
- (F) Cena zapůjčení / více než 3 dny
- Kauce
- Technické parametry produktu

 

3) Zobrazení a filtrace ve výpisu produktů

Produkty můžeme zobrazit buď bez filtru pouze s bez dělení nebo dělení dle kategorií. Další variantou je zobrazení se sofistikovanějším filtrem, díky kterému si může klient zvolit, které produkty chce zobrazit na základě volby jejich parametrů.

Součástí výpisu produktů ať už s filtrem nebo bez něj jsou zobrazené informace v tomto výpisu, v tomto případě jsou to tyto:
- Název
- Náhledový obrázek
- Kategorie
- Novinka (zobrazujeme štítek, pokud je tento parametr zvolen v administraci)

 

4) Detailní stránka produktu

Tato stránka zobrazí všechny dostupné zadané a vybrané parametry z administrace v předem připravené vzhledové šabloně. Tato šablona může být specifická pro každou kategorii produktu, ale převážně bývá univerzální pro všechny produkty.

V našem případě budeme zobrazovat produkt následovně:

Vlevo
- Název
- Kategorie
- Novinka (zobrazujeme štítek, pokud je tento parametr zvolen v administraci)
- Náhledový obrázek

Vpravo
(Záložky)
- Popis produktu
- Technické parametry produktu
(Záložky 2)
- Cena zápůjčky / den
- Cena zapůjčení / více než 3 dny
- Kauce

Pod Vlevo a Vpravo
- galerie
- CTA (call to action) prvek s tlačítkem a telefonem vybízející k pronájmu nebo kontaktování pronajímatele

Pod CTA
- další technika k zapůjčení ve stejné kategorii (výpis produktů bez filtrace)

 

5) Akce navazující na detailní stránku produktu

Pokud je to žádoucí a nejde pouze o informativní katalog bez možnosti kontaktování prodejce, je detailní stránka produktu doplněna nějakým CTA (call to action) prvkem. Tyto prvky mají za účel "vyprovokovat" návštěvníka webu k nějaké aktivitě. V našem případě je to "vyprovokovat" k rezervaci přes tlačítko, formulář nebo telefonní číslo, které v tomto CTA prvku může být umístěno. Účelem webů není jenom zobrazení informací, ale vždy by to měl být nějaký výsledek, ideálně nějak i měřitelný. Weby a jejich katalogy tu nejsou jenom proto, aby byly, ale proto, aby prodávaly, dostali návštěvníka do fáze kdy vás kontaktuje.

Zadání pro e-shop pro vás připravujeme.
©2019 kreyo s.r.o.

Sledujte nás:

crossmenu-circle linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram